Ontvangst
Dagvoorzitter Remko Westra opent Leadgeneration in 1 Day 2020.
In de Nederlandse Marketing Technologie Supergraphic staan verschillende soorten marketing software, maar welke is het beste voor leadgeneration? Hoe ga je uiteindelijk van een koud contact naar een warme relatie?
Auteur & Martech Influencer Frans Riemersma laat in zijn leerzame keynote presentatie zien dat het gestructureerd werven van leads tegenwoordig onmogelijk is zonder de juiste tools. Welke moet je als marketeer zeker kennen? Wat zijn de belangrijkste verschillen? Dit zijn slechts enkele 'insights' die voorbij zullen komen tijdens de openingspresentatie van Leadgeneration in 1 day 2020!
Veel bedrijven gebruiken tegenwoordig content marketing om leads te genereren. Antal de Waij, oprichter Engagement Media en succesvol auteur op dit vakgebied, heeft onder andere hiervoor het unieke Content Marketing Canvas Model ontwikkeld.
In deze leerzame sessie kom je alles te weten over het gebruik van content om leads te werven in een online omgeving. Hoe kom je tot effectieve lead generatie in iedere fase van het aankoopproces? Met deze praktijkgerichte aanpak kun je direct aan de slag en maakt Antal je in 45 minuten van content maker tot content marketeer!
Al 30 jaar brengt Business Art Service mensen in beweging met kunst. Samen met hun 900 tevreden opdrachtgevers gebruiken ze het effect van kunst om zakelijke doelen te bereiken. Bas Vogel, Online Marketeer bij Business Art Service, en Xanne Geers, Sales Manager Lead Today, vertellen tijdens deze leerzame sessie graag meer over hoe je een zakelijke organisatie 'future-proof', data driven en uiteindelijk winstgevend maakt. Hoe kun je leads werven in deze uitdagende B2B markt? Wat werkt wel en welke lessen zijn er geleerd? Een actueel praktijkvoorbeeld over hoe je B2B leads genereert.
Te weinig leads is niet fijn. Maar te veel ook niet. Want dan zie je door de bomen het bos niet meer. En in het geval van leads dreig je dan de goede leads uit het oog te verliezen. Bovendien wil je je huidige ervaren saleskrachten niet overladen met nog meer werk. Veel bedrijven hebben nu al een tekort aan salesmensen, ze hebben geen strak ingerichte sales processen en werken vaak nog ‘op de oude manier’. Daarom is het van belang om je organisatie te moderniseren zodat je in deze nieuwe situatie maximaal kan presteren.
Dyon laat zien hoe je online marketing binnen leadgeneratie data-gedreven kan inzetten. Hij laat je zien hoe je een businesscase bouwt om iedere stap in het leadproces datagedreven af te kunnen rekenen en hoe je vervolgens alle systemen slim aan elkaar kan koppelen om de volledige leadreis in kaart te brengen. Hij laat aan de hand van cases zien van o.a. Gio Coffee, Vakantiemakelaar en Stiho hoe je kan sturen op nettoresultaat en hier je online marketing op kan optimaliseren. Hij laat dus zien hoe je inzichtelijk kan krijgen welke leads er klant worden, welke waarde ze vertegenwoordigen, welke onlinemarketing-kanalen dus rendabel zijn, maar ook vooral welke leads niet converteren in klanten en waarom niet.
Email adressen huren voor lead generation levert nog maar zelden een positief ROI op. De echte kans ligt bij het feit dat veel organisaties niet genoeg aandacht besteden aan het opvolgen van leads. De oplossing is e-mailmarketing, een van de meest effectieve manieren om de boodschap bij de ontvanger te krijgen. E-mail is dan ook onmisbaar in een 'lead nurturing' programma. Hierbij draait het erom dat de leads content ontvangen die relevant, gepersonaliseerd en gericht is op hun informatiebehoefte. Michael Straathof, co-founder en Digital Marketing Strategy Consultant bij 100%DRIVEN & 100%EMAIL, laat in zijn sessie zien hoe je met behulp van email meer haalt uit het gehele sales proces, met tips die je de volgende dag al kunt inzetten!
80% van de lead-to-deal engines haperen. Leads lekken weg, er is een onduidelijke hand-over, er is een onjuiste targeting, etc. Het scoren van een nieuwe klant in B2B is teamwork. Het begint met een lead generatie idee en eindigt bij de deal. Het is gebleken dat new business groei alleen kan worden gecreëerd met de juiste vaardigheden, werkzaamheden, processen en zinvolle ondersteunende actuele tools. Het zijn schakels die elkaar aanvullen. Wij noemen het ook wel de “lead-to-deal-engine”. Wij hebben de afgelopen jaren 8 succesfactoren vastgesteld voor een goed werkende new business engine anno nu, die gelden voor kleine en grote bedrijven.
Dus: ben je bezig met het vormgeven, het inrichten of het verbeteren van de door ons genoemde engine of onderdelen er van? Wij geven je 8 factoren met praktijkvoorbeelden die je helpen om te kwalificeren waar je staat en waar je actiepunten komen te liggen om dit te verbeteren.
Door digitalisering werkt traditionele outbound leadgeneratie en sales steeds minder goed. Social selling is de kunst van klanten naar je toe laten komen en het traditionele verkoopproces om te draaien. Paul Hassels Mönning geeft in zijn keynote presentatie aan dat het een schone taak voor marketeers, sales managers en ondernemers is om prospects en klanten niet te overbelasten met onnodige verbale of visuele diarree.
Verkopen is mensenwerk en kun je immers niet overlaten aan een set computers die vraag en aanbod via algoritmes en kunstmatige intelligentie bij elkaar brengen. Of toch wel? Is het mogelijk om waarde te creëren, nieuwsgierigheid te wekken en relevante kennis te delen in de hoofden van jouw prospects? En welke rol spelen jouw collega’s of andere medewerkers? Hoe kun je met social selling leadgeneratie en sales weer leuker maken voor zowel klanten, marketeers als verkopers.
Na hun succesvolle campagne in 2018 wordt Vodafone Business in Nederland gezien als autoriteit op het gebied van Internet of Things (IoT). Het doel voor 2019 was om deze propositie te vertalen naar conversie. In een veelzijdige drie laags campagne laten Chantal en Ella zien hóe het omarmen van Internet of Things tot zakelijk succes kan leiden met als resultaat:
• View-through-rates van ruim 60% waren geen uitzondering.
• CTR’s (LinkedIn, Facebook) tot bijna 3x toe hoger dan benchmark.
• Kosten kwalitatieve bezoeken 50% lager dan begroot.
• Ruim 120.000 bezoekers op eigen landingspagina’s.
Anita Kociubinska, vertelt tijdens haar leerzame sessie graag over hoe ze in Polen met behulp van social media het merk OZ Export heeft versterkt. Naast inspiratie voor bestaande klanten zijn er vooral meer leads gegenereerd via Instagram & influencers binnen de branche. Hoe richt je een goede online funnel in? Hoe bepaal je wat goede content is? Wat werkte niet (flops) en wat wel (tops)? Daarover gaat Anita graag met je in gesprek!
De groei van chat is niet meer te stoppen. Platformen zoals Whatsapp, Facebook Messenger en WeChat worden door consumenten inmiddels meer gebruikt dan Facebook en YouTube. Gedreven door AI geautomatiseerde intelligentie zal de consument steeds vaker 1 op 1 een gesprek aangaan met bedrijven op deze platformen. Deze platformen bieden performance marketeers uit Europa een ‘first mover advantage’ voor lead gen.
Sander van der Kraan, oprichter van Conversed.ai, vertelt tijdens deze inspirerende sessie wat de impact zal zijn en hoe er leads geworven kunnen worden met behulp van deze chatbot platformen. Meerdere aansprekende praktijkvoorbeelden van succesvolle ChatBots uit Azië, Noord Amerika en Europa worden door Sander toegelicht.
Waarom is LinkedIn niet meer weg te denken als onderdeel van een optimale social media mix? Wat maakt het platform zo uniek en effectief als het gaat om bereik, engagement en conversie? En welke innovaties komen eraan? In deze keynote neemt Marcel Molenaar je aan de hand van verschillende voorbeelden mee door de innovaties van het platform en hoe jij daar optimaal gebruik van kan maken. Na deze sessie weet je hoe je jouw meest waardevolle leads kan bereiken en converteren.