Programma

9:00-9:30

Remko Westra
Remko Westra
Dagvoorzitter

Dagvoorzitter Remko Westra opent Leadgeneration in 1 Day 2020.

Frans Riemersma
Frans Riemersma
Marketing Technologist

In de Nederlandse Marketing Technologie Supergraphic staan verschillende soorten marketing software, maar welke is het beste voor leadgeneration? Hoe ga je uiteindelijk van een koud contact naar een warme relatie?

Auteur & Martech Influencer Frans Riemersma laat in zijn leerzame keynote presentatie zien dat het gestructureerd werven van leads tegenwoordig onmogelijk is zonder de juiste tools. Welke moet je als marketeer zeker kennen? Wat zijn de belangrijkste verschillen? Dit zijn slechts enkele 'insights' die voorbij zullen komen tijdens de openingspresentatie van Leadgeneration in 1 day 2020!

Alex Ballering
Alex Ballering
Marketing Intelligence & CRM manager
Commercial excellence

Ontdek tijdens deze presentatie het grote verschil tussen lead generatie wanneer je net start, versus een aanpak vanuit grote volwassenheid in marketing. Beide voorbeelden zitten vol met kenmerken en tips. Alex laat je kijken naar een volautomatische lead generatie en salesopvolging in een B2B omgeving, en naar de eerste succesvolle campagnes om een positie in het Nederlandse zorglandschap te verdienen (en de uitdagingen die dat met zich meebracht).

Antal de Waij
Antal de Waij
Oprichter Engagement Media
Content marketing

Veel bedrijven gebruiken tegenwoordig content marketing om leads te genereren. Antal de Waij, oprichter Engagement Media en succesvol auteur op dit vakgebied, heeft onder andere hiervoor het unieke Content Marketing Canvas Model ontwikkeld.

In deze leerzame sessie kom je alles te weten over het gebruik van content om leads te werven in een online omgeving. Hoe kom je tot effectieve lead generatie in iedere fase van het aankoopproces? Met deze praktijkgerichte aanpak kun je direct aan de slag en maakt Antal je in 45 minuten van content maker tot content marketeer!

11:20-11:45

Koffie break

Oprichter Engagement Media
Michael Straathof
E-mail marketing

Email adressen huren voor lead generation levert nog maar zelden een positief ROI op. De echte kans ligt bij het feit dat veel organisaties niet genoeg aandacht besteden aan het opvolgen van leads. De oplossing is e-mailmarketing, een van de meest effectieve manieren om de boodschap bij de ontvanger te krijgen. E-mail is dan ook onmisbaar in een 'lead nurturing' programma. Hierbij draait het erom dat de leads content ontvangen die relevant, gepersonaliseerd en gericht is op hun informatiebehoefte. Michael Straathof, co-founder en Digital Marketing Strategy Consultant bij 100%DRIVEN & 100%EMAIL, laat in zijn sessie zien hoe je met behulp van email meer haalt uit het gehele sales proces, met tips die je de volgende dag al kunt inzetten!

12:30-13:15

Lunch

Oprichter Engagement Media
Paul hassels monning
Paul Hassels Mönning
Salesgerichte B2B strateeg

Door digitalisering werkt traditionele outbound leadgeneratie en sales steeds minder goed. Social selling is de kunst van klanten naar je toe laten komen en het traditionele verkoopproces om te draaien. Paul Hassels Mönning geeft in zijn keynote presentatie aan dat het een schone taak voor marketeers, sales managers en ondernemers is om prospects en klanten niet te overbelasten met onnodige verbale of visuele diarree.

Verkopen is mensenwerk en kun je immers niet overlaten aan een set computers die vraag en aanbod via algoritmes en kunstmatige intelligentie bij elkaar brengen. Of toch wel? Is het mogelijk om waarde te creëren, nieuwsgierigheid te wekken en relevante kennis te delen in de hoofden van jouw prospects? En welke rol spelen jouw collega’s of andere medewerkers? Hoe kun je met social selling leadgeneratie en sales weer leuker maken voor zowel klanten, marketeers als verkopers.

Maarten Sisselaar
Maarten Sisselaar
Commercial Director
Commercial excellence

Al 30 jaar brengt Business Art Service mensen in beweging met kunst. Samen met hun 900 tevreden opdrachtgevers gebruiken ze het effect van kunst om zakelijke doelen te bereiken. Maarten Sisselaar, Commercial Director bij Business Art Service, en Xanne Geers, Sales Manager Lead Today, vertellen tijdens deze leerzame sessie graag meer over hoe je een zakelijke organisatie 'future-proof', data driven en uiteindelijk winstgevend maakt. Hoe kun je leads werven in deze uitdagende B2B markt? Wat werkt wel en welke lessen zijn er geleerd? Een actueel praktijkvoorbeeld over hoe je B2B leads genereert.

Sander de kraan
Sander de Kraan
Oprichter van Conversed.ai.
Voice & chat

De groei van chat is niet meer te stoppen. Platformen zoals Whatsapp, Facebook Messenger en WeChat worden door consumenten inmiddels meer gebruikt dan Facebook en YouTube. Gedreven door AI geautomatiseerde intelligentie zal de consument steeds vaker 1 op 1 een gesprek aangaan met bedrijven op deze platformen. Deze platformen bieden performance marketeers uit Europa een ‘first mover advantage’ voor lead gen.

Sander van der Kraan, oprichter van Conversed.ai, vertelt tijdens deze inspirerende sessie wat de impact zal zijn en hoe er leads geworven kunnen worden met behulp van deze chatbot platformen. Meerdere aansprekende praktijkvoorbeelden van succesvolle ChatBots uit Azië, Noord Amerika en Europa worden door Sander toegelicht.

14:50-15:15

Koffie break

Oprichter Engagement Media
Marcel Molenaar
Marcel Molenaar
Country Manager bij LinkedIn

Waarom is LinkedIn niet meer weg te denken als onderdeel van een optimale social media mix? Wat maakt het platform zo uniek en effectief als het gaat om bereik, engagement en conversie? En welke innovaties komen eraan? In deze keynote neemt Marcel Molenaar je aan de hand van verschillende voorbeelden mee door de innovaties van het platform en hoe jij daar optimaal gebruik van kan maken. Na deze sessie weet je hoe je jouw meest waardevolle leads kan bereiken en converteren.

Country Manager bij LinkedIn